wtorek, 19 października 2021

Całkiem nowe wiadomości ...

Moi mili czytelnicy,

minęło kilka miesięcy … 

W mojej pracy nastąpiły duuuuuże zmiany…

Od września 2021 r. jestem dyrektorem Szkoły Podstawowej nr 2 im. Królowej Jadwigi 

w Czechowicach-Dziedzicach.

Nowym czytelnikom powiem tylko tyle, że mój blog jest skierowany do dzieci, młodzieży, nauczycieli i rodziców naszej szkoły i nie tylko. Zachęcam Was wszystkich do skorzystania z tego co tutaj zamieszczam. Będę pokazywała zwykłe i niezwykłe szkolne życie z różnych stron i zakamarków naszej szkoły. Mam nadzieję, że będzie kolorowo i zaskakująco 😉

**********************

Podczas wakacji zwiedzałam z rodziną Sandomierz, w tam w „Domu Długosza” w MUZEUM znalazłam takie oto długie, białe rękawiczki:



Są to rękawiczki św. Jadwigi króla Polski. Rękawiczki te, według tradycji są pamiątką po św. Jadwidze, która ofiarowała je mieszkańcom podsandomierskiej wsi Świątniki z wdzięczności za wyciągnięcie ugrzęzłych w zaspie sań, którymi podróżowała zimową porą z Sandomierza do Krakowa.

Myślę, że to była bardzo długa podróż i niełatwa naszej patronki, jak myślicie? Ile jest kilometrów z Sandomierza do Krakowa?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz